NRB

Strategický program Fénix

Směřujeme k digitální bance budoucnosti 

Top,View,Hands,Of,Group,Of,Business,People,Holding,Big

Strategický program Fénix

Cílem Národní rozvojové banky (NRB) je podpora udržitelného hospodářského a sociálního rozvoje České republiky. V naší dlouhodobé strategie se chceme stát významným partnerem pro posílení konkurenceschopnosti České republiky, a to především díky podstatnému navýšení celkového objemu poskytnutých finančních prostředků a bankovních záruk malým a středním firmám. Umožníme tak růst i podnikům, které by na standardní úvěry komerčních bank nedosáhly.

Abychom naplnili naši strategii, je nutné realizovat zásadní změny.  A to v těchto oblastech

  • Digitální dostupnost
    •  Chceme umožnit malým a středním podnikům sjednávat naše produkty jednoduše a plně online. Tím zvládneme obsloužit mnohem více firem a podpoříme růst české ekonomiky. Cílem je také celý proces sjednání úvěru zjednodušit tak, aby jej zvládl opravdu každý, bez nutnosti návštěvy pobočky.
  • Zrychlení vývoje nových produktů (Time to Market)
    • Významně zjednodušíme vývoj nových produktů, aby mohly vznikat rychleji, efektivněji a pružněji reagovat na potřeby trhu.
  • Digitální výměna dat s partnerskými bankami
    • Protože spolupracujeme i s komerčními bankami, začneme si veškerá data předávat přes moderní a bezpečné API rozhraní. Pro klienta to znamená, že nebude muset dokládat stejné informace v obou bankách a zrychlíme tím celý proces sjednání záruky.

 

Transformaci řídíme promyšleně

Celou změnu koordinujeme prostřednictvím strategického transformačního programu Fénix. Jeho cílem je digitalizace a automatizace procesů napříč bankou a zároveň kompletní modernizace IT systémů – od datové infrastruktury až po klíčové bankovní systémy.

Program Fénix realizuje zásadní technologické změny, které výrazně promění fungování NRB. Jaké jsou konkrétní cíle programu Fénix?

  • Nový digitální portál pro klienty
    • Vzniká moderní portálové řešení, které zásadně změní způsob, jakým klienti komunikují s NRB a zaměstnancům umožní správu obchodu v jednom, uživatelsky příjemném prostředí. Portál umožní sjednání i správu produktů plně online – bez nutnosti osobní návštěvy pobočky. Našim klientům přinese jednoduchost, dostupnost a pohodlí.
  • Nový systém pro správu dokumentů (DMS)
    • Nasadíme moderní Document Management System, který zajistí řízený oběh elektronických dokumentů včetně elektronické spisové služby, důvěryhodného digitálního archivu a nástrojů pro správu šablon a automatické generování dokumentů. Minimalizujeme tak práci s papírovými dokumenty a budeme pracovat zcela digitálně.
  • Zavedení Operational Data Store (ODS)
    • Vybudujeme centrální úložiště provozních dat (ODS), které umožní efektivní sdílení informací napříč systémy banky. Díky tomu zlepšíme konzistenci dat a zrychlíme jejich dostupnost pro interní procesy i analytiku.
  • Zavedení systému Master Data Management (MDM)
  • Centrální správu kmenových dat (tzv. party management)
    • Implementujeme systém, který zajistí jednotný pohled na klienty a jejich vazby. Součástí bude také napojení na externí rejstříky a databáze pro načítání a ověřování údajů. Klientům tak zjednodušíme množství dat, které dnes musejí vyplňovat do excelových příloh.
  • Modernizace systému pro hodnocení klientů (rating a scoring)
    • Nasadíme nový systém pro sběr, správu a vyhodnocování ekonomických i neekonomických údajů o klientech. Jeho cílem je přesnější posuzování úvěrového rizika, rychlé a efektivní zpracování žádostí o financování.
  • Moderní integrační platformy v rámci systémové integrace
    • Implementujeme nové integrační platformy Kafka, API gateway a moderní principy systémové integrace, které zajistí hladkou komunikaci mezi stávajícími a novými aplikacemi.
  • Zavedení centrální identity a řízení přístupu (IDM/AM)
    • Vytvoříme jednotný systém pro správu uživatelských identit, rolí a oprávnění – jak pro interní zaměstnance, tak pro klienty. Systém Access Management zajistí bezpečné a řízené přístupy napříč všemi aplikacemi a systémy.

 

Náš plán má dlouhodobou vizi

Program Fénix bude svoje dodávky realizovat postupně od roku 2024 až do roku 2029.

Chcete se do Programu Fénix zapojit?

V rámci programu Fénix počítáme se zapojením externích dodavatelů, abychom sestavili schopný realizační tým, který nám pomůže naplnit naše cíle a dotáhnout program Fénix do úspěšného konce.

Dodavatele vybíráme prostřednictvím veřejných zakázek. Všechny zakázky průběžně zveřejňujeme na portálu Tendrarena.cz na našem profilu, který vám doporučujeme sledovat, pokud se chcete zapojit.